A może by tak na wiosnę zmienić dietę ?

Dlaczego właśnie na wiosnę ?

Wiosna sprzyja wszelkim pozytywnym zmianom. Dlaczego więc nie mogłabyś spróbować dokonać zmian w diecie;)

Obalmy mit : Zdrowa dieta jest kosztowna

Kosztowna to dopiero może być nieprawidłowa dieta. I nie dziś , nie jutro tylko zwykle okazuje się to po latach. Kiedy organizm już tak dostał w przysłowiową kość, że trudno go doprowadzić do ładu. Mamy rok 2017 a ciągle era taniego i szybkiego jedzenia w dużej ilości przeważa nad zdrowym, wartościowym a przez to niewymagającym już wielkiej ilości. Niestety ciągle panuje ogrom braku świadomości…

Owoce morza dość podobnie jak ryby zawierają substancje odżywcze .
–  uznawane są afrodyzjak
– ze względu na fakt , iż zawierają pełnowartościowe białko oraz znikomą ilość węglowodanów a zatem i małą kaloryczność są idealną propozycją dla osób , które chcą zgubić zbędne kalorie i zmienić sylwetkę
– są szczególnie zalecane w profilaktyce chorób układu sercowo  – naczyniowego ze względu na ich składnik w postaci wielonienasyconych kwasów omega 3

Dodatkowo korzystne działanie zdrowotne kwasów omega 3:

→hamowanie powstawania zakrzepów w naczyniach mózgowych i wieńcowych

→działanie przeciwnowotworowe

OWOCE MORZA ŹRÓDŁEM WITAMIN:

 WITAMINA A

→ niezbędna do prawidłowego przebiegu procesów widzenia, a jej niedobór może sprzyjać wystąpieniu tzw. kurzej ślepoty

→ pobudza  zdolność regeneracyjną komórek i działa ochronnie na błony śluzowe.

WITAMINA D

– korzystnie działania na układ kostny (zapobieganie krzywicy u dzieci oraz osteoporozy u osób starszych)

↓Niedobory witaminy D wiążą się z ryzykiem wystąpienia chorób układu sercowo-naczyniowego, cukrzycy, nadciśnienia tętniczego, niektórych nowotworów (zwłaszcza piersi i jelita grubego), a także depresji i chorób autoimmunologicznych.

WITAMINA E

→ działa antyoksydacyjnie oraz ochronnie na naczynia krwionośne

→ zapobiega przedwczesnemu rozpadowi czerwonych krwinek

WITAMINA B

→ bierze udział w przemianach tłuszczów i węglowodanów w organizmie jej niedobór powoduje niedokrwistość megaloblastyczną

→ brak tej witaminy może się wiązać również z zaburzeniami w układzie nerwowym

Ponadto owoce morza są źródłem wapnia ,jodu, selenu oraz cynku a więc dieta ta wpływa korzystnie na nasz układ nerwowy , prawidłowe funkcjonowanie mózgu , procesy metaboliczne organizmu ,walkę z nowotworami , prawidłowe funkcjonowanie mięśni , procesach krzepnięcia krwi .Dieta bogata w owoce morza ma również wpływ na stan naszej skóry oraz odporność naszego organizmu

Mnie do tej diety nie trzeba namawiać 😉

Może i ty spróbujesz i się skusisz do czego zachęcam 🙂

Samczego 😉

Napisz : kontakt@maratonkobiecosci.pl

Zajrzyj do mnie na : www.facebook.com/maratonkobiecosci

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *