Zdrowie – Gdy siada odporność i łapie przeziębienie.

Należę do tych, którzy praktycznie nie chorują. Ale gdy już się zdarza tak jak dziś że, coś mnie próbuje dopaść wiem, że to ja zawiniłam …

Przeziębienie to pierwsza faza choroby, atak wirusów.

Pij – nawadniaj organizm! Doskonała w tym celu jest np. Herbatka z miodem, cytryną i imbirem 🙂

Nie lubię przeganiać winy na innych. Każda z nas odpowiada za siebie i wiem doskonale, że jeśli już mnie coś dopada to popełniłam gdzieś nie fortunny błąd z serii :

  • za mało snu
  • za słaby ubiór jak na daną pogodę ( a przecież tylko wsiadam do auta i wysiadam na miejscu… znacie to tłumaczenie ? 😉 )
  • błędy w diecie – choć to akurat w moim przypadku mało prawdopodobne
  • przemęczenie w połączeniu z pkt. nr 1 

Obstawiam tym razem, połączenie wszystkich punktów choć pkt. nr 3 najmniej. Ale w ostatnich dniach dość intensywnych działań zapomniałam sama o sobie.I proszę bardzo w efekcie od dwóch dni walczę z czymś, co próbuje mnie osaczyć i rozłożyć na amen.

Jestem totalną zwolenniczką naturalnych metod leczenia. Po wszelkie farmaceutyczne sposoby sięgam w ostateczności. A już od ponad 5 lat  nie stosuję antybiotyków. Warto jednak wiedzieć, że naturalne tzw. metody babci to sposoby „tylko” lub jak ja uważam „aż” wspomagające.

Zatem dzielę się swoimi 😉

NIE DAM SIĘ !

  • Sen i jeszcze raz SEN – nadrabiam więc jak tylko mogę. Sen – regeneracja organizmu jest w tej sytuacji jednym z kluczowych punktów. Kiedy dopada cię jakiś wirus, nie walcz z sennością. Twój organizm potrzebuje snu by zgromadzić nowe moce. Zadbaj o to by w sypialni było ciepło, cicho i ciemno. Tylko wtedy organizm naprawdę odpoczywa

 

  • DIETA – na potęgę dodaj maksymalnie poniższe składniki do codziennej diety kiedy tylko coś cię dopada. A najlepiej przez cały podstępny sezon od jesieni do wiosny.
  • Cebula na ból gardła
  • Chrzan na katar
  • Czosnek na grypę i ogólne osłabienie odporności
  • Buraki na walkę z bakteriami
  • Kwasy Omega 3 mające właściwości antyzapalne czyli min. siemię i olej lniany , orzechy włoskie, warzywa zielonolistne , ryby , nasiona chia.
  • Miód stymulują produkcję czerwonych krwinek oraz hemoglobiny
  • Olejki eteryczne : lawendowy i rumiankowy są idealne na przeziębienie
  • Naturalne soki, smoothie owocowe i warzywne
  • Domowe kiszonki ( czy wiecie że, w naturalnie fermentowanym pożywieniu jak np. kiszona kapusta jest ok 100 milionów laktobakterii ! A aby ten sam efekt uzyskać dla typowego aptecznego probiotyku potrzeba aż 1 miliarda bakterii ! ) Także natura i jeszcze raz natura :)!

 

  • ŚMIEJ SIĘ ! Serio :)! Nie bez powodu mówi się, że śmiech to zdrowie. Włącz sobie dobrą komedie i śmiej się. Produkcja endorfiny  czyli hormonu szczęścia podnosi naszą odporność

 

 

 ➡ Przepis na syrop z cebuli i czosnku

Sama nie znoszę zapachu cebuli niestety, ale wiem że ma niezwykłe moce więc nie ma zmiłuj;) Jeśli nie lubisz tego zapachu tak jak ja – możesz dodać trochę cytryny . Posiekaj cebulę i czosnek drobniutko i układaj cieniutkimi warstwami w słoiczku i każdą warstwę zalewaj miodem. Ostatnią warstwę zalej odrobiną ciepłej wody. Następnie zakręć słoiczek i wstaw go do miski pełnej ciepłej wody. Zostaw tak na ok godzinę. Najlepiej co jakiś czas dolewając do miski ciepłej wody.  Po godzinie cebula puści swoje soki i możesz już pić syrop. Następnie przechowuj go maksymalnie dwa dni w lodówce i zrób świeży.

Zdrowia życzę 🙂
Monika Ratkowska
Napisz : kontakt@maratonkobiecosci.pl
Polub profil : www.facebook.com/maratonkobiecosci

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *