Nie stój w miejscu ! Akcja motywacja !

Wielokrotnie powtarzałam na moich warsztatach, że bardzo wierzę w słowa „Kiedy nie idziesz do przodu, to nie stoisz w miejscu, tylko się cofasz „

One są stale aktualne. Świat biegnie do przodu. Kiedy my na chwilę się zatrzymujemy, najczęściej oznacza to cofanie się.

Czy mam tu na myśli tylko sprawy zawodowe ? Załóżmy, że złapałaś motywacyjny wiatr w swoje skrzydła i nagle dopada cię zwątpienie, frustracja czy też mniejsze lub większe lenistwo. Czy ty się zatrzymałaś i będziesz stała wciąż w tym punkcie ? Najprawdopodobniej cofniesz się.

Nie mam tu na myśli, niekończącej się chorej gonitwy, za tzw. więcej i więcej.  Kiedy mówimy o zdrowiu, o formie – nie ma opcji dbać o nią stojąc w miejscu. To dotyczy zdrowia ( ciała i umysłu ). Tu potrzebny jest stały rozwój, byś jak najdłużej mogła cieszyć się życiem w pełni sprawna.

Zaprzepaścisz już włożony trud w treningi, w dietę i wszystko szlag trafi jeśli pozostaniesz w  zastoju na dłużej. Ciało zacznie wyglądać gorzej, ty wrócisz do złych nawyków i zaczniesz się znowu czuć słabiej.

Wielokrotnie podkreślam jak ogromne znaczenie ma motywacja oraz budowanie w sobie nawyków. I będę to powtarzać jak mantrę 🙂 Bowiem są one kluczowe w drodze do tworzenia lepszej ( czytaj. zdrowszej ) wersji siebie.

Co robić zatem ???

Pisz ! I jeszcze raz pisz ! To brzmi banalnie, ale kiedy zapytam ile z was to robi, jakie będą odpowiedzi ?

Notuj swoje cele, nie tylko zawodowe. Te związane z ciałem, nawykami żywieniowymi. I nie pisz tam, czego nie chcesz ! Pisz czego pragniesz.

Nie pisz „nie chcę mieć oponki ” 

Pisz „chcę mieć płaski brzuch”, „chcę biegać bez zadyszki”, „chcę mieć energię przez cały dzień”

A potem i to najważniejsze wypisz co zrobisz w tym celu !

„zdobędę zestaw ćwiczeń i będę 3 razy w tygodniu robić trening na brzuch”

„będę robić marsze i truchty w poniedziałki i środy”

„odstawię z diety zapychające przekąski, zacznę jeść regularnie”

Itd. Pisz konkrety, a nie ściemy wobec samej siebie.

 

Moje sposoby na podkręcanie własnej motywacji to :

  1. Spisane cele/ marzenia – na kartce oraz w notesie, który noszę zawsze przy sobie. Minimum raz dziennie je czytam. Te zrealizowane skreślam i piszę nowe.
  2. Stale dbam o inspiracje i motywacje – czytam biografie, interesujące artykuły i książki
  3. Szkolę się – aktualnie wyłącznie on line, mam swoje 3 mentorki i czerpię od nich wiedzę i rozwijam się . Dlaczego 3 ? Na rynku jest ogrom szkoleń, warsztatów, materiałów – gdybym chciała śledzić wszystko po trochę, zabrakłoby mi czasu na wdrożenie czegokolwiek i na inne zadania. Trzeba wybrać to co najbardziej odpowiednie dla nas i zgodne z naszym aktualnym poziomem.

 

Bardzo łatwo jest rezygnować i się poddawać, łatwo pokonują nas różne pokusy, bo w dzisiejszym świecie jest ich ogromna masa wokół nas. Trzeba więc wiedzieć i mieć świadomość, że nasze ciało i umysł to jedyna stała w naszym życiu, od ich dobrego stanu i formy, zależy nasze  samopoczucie, to jak nam się żyje. To powinno być naszym największym motywatorem do działania i dobrych zmian.

Na koniec zapytam Cię – czy tylko przeczytasz ten wpis, czy przeczytasz i zrobisz listę swoich celów, oraz spiszesz pierwsze kilka kroków w kierunku ich realizacji, które podejmiesz od zaraz ?:)

Trzymam kciuki za Ciebie 💚

 

Kiedy mówię o zdrowiu mam na myśli
💚 Zdrowy umysł
💚 Zdrowe ciało
💚 Równowagę pomiędzy jednym a drugim
 
👠Maraton Kobiecości👠
Napisz do mnie :
kontakt@maratonkobiecosci.pl
www.maratonkobiecosci.pl
 
⬇️Dołącz do mnie tutaj
www.facebook.com/maratonkobiecosci
www.instagram.com/maratonkobiecosci
#maratonkobiecosci

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *