Sekret spełniania postanowień noworocznych

Z nadchodzącym nowym rokiem i waszymi listami nadeszła mnie wczoraj pewna refleksja. Otóż miałam zamiar napisać wam i tak coś na temat noworocznych postanowień, ale czytając w ostatnich dniach maile od was, szczególnie od kilu z was – naszła mnie pewna myśl i zaczęłam się zastanawiać co napisać, by naprawdę Wam pomóc?

I myślę sobie, że kluczowe pytanie powinno się zadać sobie pt.:

” Po co chcę coś zmienić ?”

Już wielokrotnie podkreślałam, by celem nie był wygląd sam w sobie. Bo na dłuższą metę, szczególnie z biegiem lat przestaje on być mocnym argumentem. Balansowanie od „mocnych postawień i drastycznych diet” po ” p&iętrole wszystko, mam gdzieś dietę, poddaję się ” bo narzucamy sobie na start zbyt mocny cel – to balansowanie na granicach swoje zdrowia.

Jeśli chcę coś zmienić w sobie a moim postanowieniem jest zmiana wyglądu to na głównym celu należy sobie postawić :

  • zdrowie
  • samopoczucie
  • poziom energii
  • kondycję

Euforia nocy, w której przechodzimy ze starego roku w nowy to tylko magia chwili, tak jak magia świąt 😉 Błyskasz pomysłem postawienia, w pierwszym tygodniu jesteś 5 razy na treningu, w kolejnym 4 w kolejnym 3 a potem już jak sobie przypomnisz.To droga do nikąd.

 

Jeśli do tej pory nie byłaś mistrzynią sportową, nie rzucaj sobie takich wyzwań. Znajdź 2 dni w tygodniu na trening, 1 dodatkowy na inną aktywność (basen, joga, rolki). Nie narzucaj sobie na start 2 godzinnych treningów, znajdź 20 , 30 , 40 minut. Na początek naucz siebie systematyczności, nie wymagaj od siebie od razu wielkich zadań. Wprowadzaj siebie w plan – metodą małych kroków.  Jeśli masz tendencję do odpuszczania – zapisuj swoje cele, plan treningów w widocznym miejscu na karteczkach.

Jeśli do tej pory swój brzuch traktowałaś jak śmietnik pełen ciastek, przekąsek, chrupek, tłustego mięsa – jeśli nagle zafundujesz sobie głodówkę, zrobisz sobie fatalną krzywdę w skutkach dla ciebie. Odstaw te śmieci, zacznij szanować samą siebie poprzez zdrowe posiłki. Jedz częściej a mniej i zdrowiej. Nie mów, że nie wiesz jak i co. W sieci znajdziesz setki przepisów na zdrowe posiłki i desery. Możesz przebierać i wybierać do woli.

 

Nie na tym to polega, by żyć kultem ciała. O ile nie masz aspiracji, by zostać miss fitness. Możesz uprawiać sport, czerpać energię, lepiej się czuć, jeść to co lubisz i cieszyć się smakami pod warunkiem, że zachowasz rozsądek.

W rozsądku nie mieszczą sie codzienne pizze na obiad, piwa do obiadu, czekoladki i ciastka na przekąski w przerwach w pracy. Obecnie jest taki wybór produktów, że zdrowa dieta nie oznacza niesmacznej. Wręcz przeciwnie ogrom ryb, kasz, warzyw, owoców, produktów i przepisów na smaczne dania i desery sprawia, że w obecnych czasach diety są pyszne.

 

Zbyt duże rygory narzucone sobie w planie i diecie – to główne powody poddawania się w drodze do celu. 

 

Poniżej wypunktowałam kilka istotnych zagadnień, które pomogą ci w postawieniach noworocznych dotyczących trenowania i diety.

1. Załóż swój dziennik i wpisz swój cel i opisz nie tylko sam cel, ale co za nim idzie np. Chcę poprawić wygląd sylwetki, aby lepiej się czuć, mieć lepszą kondycję, być zdrowsza i mieć więcej energii.

2. Zapisz w swoim dzienniku plan np. Będę trenować ….. dni tygodnia ( i wpisz te dni oraz godziny )

3. Zrezygnuję z jedzenia np. chipsów, tłustych mięs, jasnego pieczywa… wpisz to co zdajesz sobie sprawę, że ci nie służy

4. Wprowadzę do swojej diety….np. więcej warzyw, wymień dokładnie jakie,…

 

Zaufaj mi, tylko spisane cele wraz ze spisanym planem działania są realizowane. To zupełnie tak jak z prowadzeniem biznesu. Jeśli nie masz planu i działasz tylko z głowy – prędzej czy później coś pójdzie nie tak. Musisz mieć plan. Dziennik planów i celów, w którym co tydzień zapisujesz sobie plan na cały tydzień a na koniec tygodnia podsumowujesz swoje sukcesy – pomoże ci wytrwale realizować wytyczone cele.

 

Jeśli jeszcze się zastanawiasz to dodam ci kilka argumentów, które przemawiają za tym, by dodać do swojego życia regularną aktywność fizyczną :

  • ćwiczenia fizyczne, odstresowują umysł. Kiedy potrzebujesz rozładować negatywne emocje, odsunąć od siebie natłok myśli wybierz intensywny trening, jeśli potrzebujesz się uspokoić wybieraj ćwiczenia relaksujące lub taniec
  • każda forma ćwiczeń powoduje, że rosną w nas endorfiny
  • jeśli jesteś smutna, przygnębiona i nie radzisz sobie z tym, wszelka aktywność fizyczna w formie zajęć grupowych pomoże ci w walce z tym stanem
  • grupowe zajęcia jak fitness, taniec gdzie mamy elementy choreografii poprawiają naszą zdolność do koncentracji oraz pamięć
  • ćwiczenia, taniec powodują nie tylko zmiany w ciele, ale również to jak panujemy nad swoim ciałem, poprawia sie nasza koordynacja ruchowa i sprawność

To co najważniejsze – RUCH TO ŻYCIE, A ŻYCIE TO RUCH.

Zatem żyj aktywnie kochana kobieto ! Dla siebie i dla swoich bliskich. Pamiętaj że zmiany te najdrobniejsze, które zachodzą w nas, znajdują swoje pozytywne odbicie w całym naszym otoczeniu 🙂

Wszystkiego dobrego na nowy 2019 ROK i wytrwałości w postanowieniach👊

Monika Ratkowska – Maraton Kobiecości

👠Maraton Kobiecości👠
✍️Napisz:
kontakt@maratonkobiecosci.pl
⬇️Polub profil:
www.facebook.com/maratonkobiecosci
❤️Udostępnij
#maratonkobiecości

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *