Uważność dla zdrowia i urody

Same siebie poddajemy największej presji. Presja wyglądu wciąż, króluje na liście psychologicznych zaburzeń. Efektem tej gonitwy wcale nie jest coś dobrego, wręcz przeciwnie. Zazwyczaj stoją za tym, komplikacje i różnego rodzaju zaburzenia.

Ja zawsze nawołuję do dbania o siebie w kontekście dbania o swoje zdrowie! Nie dla kultu samej zgrabnej sylwetki. W dzisiejszych czasach nie trzeba już uświadamiać, że otyłość to choroba, która ma swoje poważne konsekwencje w wielu aspektach zdrowia.

 

Jednakże, jeśli zabieramy się już za redukcje kilogramów czy dbanie o urodę to przede wszystkim, trzeba to robić pod okiem tych, którzy znają się na temacie.

 

Podstawowa zasada w dbaniu o siebie, tak jak i wielu innych dziedzinach życia to uważność! Bądź uważna, wsłuchaj się w swoje ciało i to co ci mówi. Czy pojawia się w nim napięcie, ból, cokolwiek się dzieje, twoje ciało zawsze daje sygnały. Ten kiedy idziesz, biegniesz i czujesz się jakbyś zaraz miała paść, to ten wyraźny sygnał, że coś jest nie tak i to na poważnie. Kiedy po jedzeniu twój brzuch robi się jak balon to także wyraźny sygnał. Kiedy pod twoimi oczami są opuchnięcia, sina skóra, czy kiedy na buzi pojawiają się różne niespodzianki to również mowa twojego organizmu do ciebie !

 

Za każdym razem kiedy ciało daje sygnały, powinnyśmy się zatrzymać i je przeanalizować. A następnie przemyśleć nasz tryb życia, czy jest w nim czas na sen, regeneracje, sport, hobby, pasje, jak wygląda nasza dieta. Tak celowo tu ujęłam właśnie sport, hobby czy pasje, bo to właśnie te elementy również są istotne dla zdrowia fizycznego i psychicznego. Zarówno umysł jak i ciało, które nie maja aktywności, nie są pobudzane do działania z czasem coraz bardziej zastygają. A jak wiesz, stagnacja to nie życie.

 

Trzy dobrodziejstwa dla zdrowia :

 

Dieta  – zróżnicowana, bogata w warzywa i owoce. Regularna, obejmująca śniadanie, obiad, kolację oraz zdrowe przekąski i właściwe nawodnienie organizmu. Jedna prosta zasada wobec każdego posiłku, ma być kolorowo. Mając to w głowie, zawsze wzbogacisz posiłek warzywami, owocami.

 

Kontakt z naturą  – spacer po parku czy jeszcze lepiej po lesie. Tam jest totalny koncert, ta muzyka jak dowodzą nawet badania naukowe, podnosi poziom hormonu szczęścia. To właśnie dlatego często takie dźwięki są stosowane w gabinetach spa i medytacji.

 

Domowe spa – jakąkolwiek masz cerę, każda wymaga pielęgnacji. Minimum raz w tygodniu zrób sobie małe domowe spa, zapal świece, zrób peeling, nałóż maseczki, włącz relaksującą muzykę, zamknij oczy i wycisz się. Jeśli masz problem z wyłączeniem gonitwy myśli, polecam ci skupić się na oddechu licząc wdech i wydech, i starając się z każdym oddechem i wydechem wydłużyć czas a tym samym uspokoić.

 

Miłego weekendu 😉

Kiedy mówię o zdrowiu mam na myśli
💚 Zdrowy umysł
💚 Zdrowe ciało
💚 Równowagę pomiędzy jednym a drugim

👠Maraton Kobiecości👠
Napisz do mnie :
kontakt@maratonkobiecosci.pl
www.maratonkobiecosci.pl

⬇️Dołącz do mnie tutaj
www.facebook.com/maratonkobiecosci
www.instagram.com/maratonkobiecosci
#maratonkobiecosci

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *