Zimowa moc witamin !

Dookoła mnie kaszląco kichające osoby. Więc podrzucam wam trochę pomocnej wiedzy i przepis na pyszny koktajl 🙂

Te, które znają mnie osobiście wiedzą dobrze, że jestem przeciwniczką stosowania leków i przyjmowania witamin w tabletkach.  Witaminy czerpię z diety.

Tysiące lat temu nie było tak rozwiniętej farmakologii, ludzie od zawsze czerpali witaminy z pożywienia. I od zawsze stan naszego zdrowia zależał i obecnie również zależy – od tego co jemy, pijemy. Szczególnie medycyna chińska jest pełna wartościowej wiedzy na ten temat.

Nie trzeba przyjmować wymyślnych kapsułek. Zwyczajna papryka, groszek, jabłka i cała masa warzyw, owoców – zawierają potrzebne witaminy, mikro i makro elementy, substancje chroniące nas przed różnego rodzaju bakteriami, wirusami i chorobami.  Podstawą jest odpowiednio zbilansowana dieta zawierające właściwe składniki diety! Sęk w tym, że w dzisiejszych czasach ludzie jedzą byle jak i byle co, kosztem swojego zdrowia. Skutki są okropne, choroby, osłabiona odporność, niedobory siejące spustoszenie w organizmie, którego zazwyczaj nie da się w 100 % nadrobić.

 

Przepis na witaminową bombę na odporność :

  • Jabłka
  • Truskawki ( obecnie mogą być mrożone )
  • Pomarańcze
  • Kiwi
  • Imbir
  • Cynamon

 

Jakie są dobrodziejstwa tego koktajlu :

Truskawki : stawiam na nie najbardziej bo są źródłem wielu cennych wartości. Ale też należy uważać, by nie przesadzić, bo niekiedy uczulają. Są źródłem. Truskawki zawierają więcej wit. C niż cytrusy ! Ponadto witaminy z grupy B oraz PP, która utrzymuje w dobrej kondycji naszą skórę oraz wpływa na prawidłowe funkcjonowanie układu nerwowego. Zawierają fitocydy o właściwościach bakteriobójczych, mają wysoką zawartość żelaza. Ponadto zawierają wapń, fosfor oraz bromeliny – enzym odpowiadający za rozkład białka co jest pomocne dla osób chcących pozbyć sie nadwagi. Truskawki mają także działanie moczopędne – pomagają pozbyć się toksyn z organizmu.

Jabłka : źródło kwercetyny, silnego flawonoidu o działaniu przeciwnowotworowym, witaminy C, antocyjanów – przeciwutleniaczy , glutationu – zwiększającego odporność i zwalczającego infekcje, pektyn – rodzaju błonnika, związków fenolowych, rutyny – utrzymującej w dobrej kondycji naczynia krwionośne

Pomarańcze & Mandarynki : źródło kwasu foliowego mającego znaczenie dla układu nerwowego i serca, limonenu – zapobiegającego nowotworom, nobiletyny -mającej działanie przeciwzapalne, tangeretyny – ograniczającej wzrost komórek rakowych

Kiwi : źródło aktynidyny – enzymu wspomagającego trawienie, błonnika – zapobiegającego chrobom serca i cukrzycy, chlorofilu – zapobiegającego uszkodzeniom DNA, luteiny – redukującej ryzyko zaćmy i nowotworu jelita grubego, potasu – mającego wpływ na pracę serca i ciśnienie krwi, witaminy C – silnego przeciwutleniacza

Imbir : źródło gingerolu, szagoali, zingiberenu – mających właściwości przeciwutleniające i przeciwzapalne

Cynamon : źródło cynamaldehydu chroniącego przed chorobą wrzodową , działający przeciwzapalnie i przeciwbakteryjnie

 

Zatem kufelek takiego koktajlu na zdrowie :)!

👠Maraton Kobiecości👠
✍️Napisz:
kontakt@maratonkobiecosci.pl
⬇️Polub profil:
www.facebook.com/maratonkobiecosci
⬇️Polub profil:
www.instagram.com/maratonkobiecosci
❤️Udostępnij
#maratonkobiecosci

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *